Greetingssanne.reismee.nl

Eerste Weekje!

Hoi allemaal!

Mijn eerste weekje zit erop en ik heb dus wel heel veel te vertellen!

Ik zal wel bij het begin beginnen.

Vliegen

Het was mijn eerste keer vliegen wat het extra spannend maakte. Ik zou voor 5 maanden weg gaan en had nog nooit gevlogen, spannend! Alles verliep helemaal goed, afscheid genomen door de douane en opweg naar mijn gate, maar jullie kennen me, natuurlijk kon niet alles goed gaan.. Ik had het idee dat ik rustig de tijd kon nemen om naar mijn gate te lopen, die ging pas dicht om 9:50. Ik vroeg me af hoelaat het was en kwam erachter dat het 9:44 was! Ik was pas bij gate D10 en moest naar D28. Ik dacht dat ik die wel snel zou tegenkomen maar de gang leek eindeloos... Dus begon ik te rennen. Uiteindelijk kwam ik bij mijn gate aan om 9:49. Ik stapte nog twee keer in de verkeerde rij, maar zat uiteindelijk toch in mijn vliegtuig. Het was spannend maar een aardige vrouw heeft me geholpen en gerust gesteld.

Gastgezin

Mary en Philip stonden me op te wachten bij terminal 1 en het voelde meteen goed, samen gingen we iets te drinken halen en we hadden meteen een gezellig gesprek.

MIjn gast gezin bestaat uit: Mary (gastmoeder, 58), Philip (gastvader, 69), John (gastbroer, 18), Sarah (gastzus, 17), Marco (gastbroer van Italië, 18), Curlin (grote hond 2,5) & Charlie (klein hondje, 12).

Het leven in dit gezin is wel heel erg wennen, maar na een weekje gaat het al veel beter dan op het begin. Je moet wennen aan de nieuwe regels, hoe je om gaat met elkaar en je plekje in het gezin vinden. De regel waaraan ik vooral moet wennen is hoe schoon alles moet zijn, je kamer moet elke dag heel netjes zijn (ze kijkt het soms na), elke zaterdag stofzuigen en dweilen we onze kamers en ik spray mijn badkamer met een spray. En iets waar ik echt aan moet wennen is dat ze vanalles in hun openhaard verbrande, van kippenbotjes tot verhoudsfolie.. Geen idee of dat heel Iers is.

Ik heb gister ook iets nieuws ervaren, mijn gastgezin is katholiek, dus gingen we naar de kerk. Dat doen we elke zaterdag avond, dat is dus wel even wennen. Verder maakte ik vandaag ook een fout om op de zondag in mijn pyjama te lopen dat blijkt dan weer niet de bedoeling. En we aten om 2 uur s'middags warm.

School

Dit is echt zoooo anders dan in Nederland... Iedereen loopt in uniform, wat er echt grappig uitziet. De regels zijn heel streng, een voorbeeld is het mobiele telefoon gebruik, je mag ze NIET gebruiken dat houdt in niet in de lessen, niet in de pauzes en niet in de gangen. De eerste keer dat ze het zien nemen ze hem in voor 1 dag in en je ouders moeten tekenen om hem terug te krijgen, de tweede keer dat ze het zien houden ze hem voor 1 maand en de derde keer houden ze hem voor 3 maanden. Ik ben 1 keer betrapt, ik stond in de gang met mijn moeder te whatsappen over een pakketje dat ze wou sturen, de eerste week al ik weet het. Dus neem ik hem maar niet meer mee. En ook iets wat ik best overdreven vind is dat als je naar de wc wilt gaan, je je agenda mee neemt, in je agenda is een bladzijde voor het goedkeuren van het uit de lessen gaan. Je laat je docent tekenen, gaat naar de balie en laat het daar zien en gaat naar de wc. En elke dinsdag moet je je agenda aan je ouders laten zien en die tekenen het dan, op de woensdagochtend worden alle agenda's gecontroleerd en krijg je een hadtekening van een docent! Echt heel anders, hé?

Verder lukt het heel goed om de lessen te volgen, het helpt ook dat het niveau hier een stukje lager ligt. Normaal vond ik frans heel lastig, maar hier echt veel minder

Wink
.

Dit was mijn eerste echte reisblog, ik hoop dat jullie mijn schrijfstijl leuk vinden en dat het niet al te lang is

Smile
. Ik spreek jullie later weer, volgend weekend heb ik een trip naar Galway met alle uitwisselingsstudenten (als het doorgaat), daar ga ik zeker over schrijven! Schrijf vooral even een berichtje met hoe je mijn blog vind, dat waardeer ik zeker
Laughing
En als je vragen kan je die gerust hier achterlaten, dan zal ik ze beantwoorden in mijn volgende blog, of gewoon hier in de reacties!
Wink

Groetjes, Sanne

Reacties

Reacties

Sanne

Er komen binnenkort nog wat foto's bij!

Lisa

Heeeyy sanne,
Je hebt een leuke schrijfstyle, ik vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal heb gedaan! De school is daar indd nog best streng. En je huisregels, je kamer schoonhouden ben benieuwd of je dit volhoud haha grapje hoor lukt je vast gwn niet teveel troep maken. Heel veel plezier volgend weekend met alle uitwisselingstudenten! Ben benieuwd naar je volgende blog! Xxx lies

Amy

Echt heel leuk om te lezen!!!!
Ben nu al benieuwd naar de volgende ????
Kusjes Amy

Dewi

Heey, sanne.
Wat een leuk verhaal ! Het gaat er als ik het zo lees wel wat strenger aan toe dan op het Martinus ;) Maar wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je zo'n goede klik met je gastgezin hebt. X Dewi

Anouk

Hey,
Wow super anders daar.
Maar wel leuk dat je een leuk gastgezin hebt.
Xxx Anouk

Nienke ????

Wajoo, lekker overdreven daar ????
Weet je zeker dat je naar school gaat en niet naar de gevangenis?????
Gelukkig maar dat je een goeie klik hebt????
????

Miriam

Zo hé!
Dat zal wel even wennen zijn!
Maar jij komt dus terug als een super braaf en net kind als ik het zo hoor...

Maar veel plezier nog! Ennehhh... niet meer op je telefon in de les hè :p

nicole

he Sanne,
je leest lekker weg met de manier van jou schrijven...
ook creëer je een lach op ieders gezicht.
dat merk je vast wel hoe grappig jou achterban uit nederland reageert.....;)
veel plezier en denk goed aan de regels want je mobiel is toch jou heilige vriendin;)
ben benieuwd naar je volgende blog
veel liefs uit oeken

Danielle

Hey Sanne,
Ik mis je wel hoor, bij bio en lob enzo. Wel super fijn dat je het met je gast familie zo goed kan vinden. Heel veel plezier volgend week. Je schrijfstijl is ook leuk!

Petra

Leuk dat je t zo naar je zin heb sanne! Natuurlijk is alles ff wennen maar dat komt helemaal goed. Geniet r van!

Roest

Dear Sanne,
You've barely scratched the surface! Ik hoop dat het wennen ervoor zorgt dat je ook de kleine ergernissen kan waarderen. Nu al zijn er plekjes die je bekender voorkomen dan een week geleden en waardoor je je al een beetje meer thuis voelt. Leg die plekjes vast (kan ook een stem, een geluid of een beeld zijn) want het worden je herinneringen.
Het verbranden van alles is niet typisch Iers, voor zover ik weet, maar meer iets van het echte platte land. Wat verbrand is, is echt weg. Het kan ook iets Katholieks zijn. In een ver verleden hebben ze nog wel eens wat verbrand...

Gertruud Kruse

Leuk om te lezen Sanne, heel veel plezier. Helpt het bij het realiseren van 'gelijkheid' op school, zo'n uniform en 'abstinentie' van de telefoon?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!