Greetingssanne.reismee.nl

Overplaatsing?!

Hoi allemaal!

Sorry dat ik zo lang stil ben geweest, maar er is zo veel gebeurd!

Om maar even meteen met de deur in huis te vallen, ik ben overgeplaatst naar een nieuwe hostfamily. Het ging helemaal niet lekker in mijn hostfamily.. In hun ogen deed ik zoveel fout en mijn exchange leven bestond uit: naar school, naar huis, naar school, naar huis. En ik probeerde gewoon iets meer vrijheid te krijgen. Dit was niet hoe ik een exchange leven voor me zag. Mijn hostmother bleef maar tegen me zeggen dat ik maar 16 was en dat ik dus niks moest doen want het was allemaal te gevaarlijk... En een echange periode was om een hostfamily mee te maken en vrienden waren alleen voor op school. Ik deed dus helemaal niks en verveelde me. Ik probeerde met mijn hostmother te praten, maar daardoor begon ze me meer en meer irritant te vinden. Ze werd sneller boos op me, zelfs op de kleinste dingen.

Verder vonden ze Marco geweldig. Maar hij zei zijn eigen mening niet, hij wist wat ze wilde horen en zei precies die dingen en omdat hij 18 was had hij een hele hoop meer vrijheid. Maar we voelden ons beiden echt niet op ons gemak en woonden ver van onze vrienden.

Ik had contact met Donna (contactpersoon) over de situatie. Donna had al tegen me gezegd dat ze een leuke hostfamily voor me had, omdat zij helemaal niet blij was met de vrijheid die ik kreeg. Maar het was een grote beslissing en ik had echt tijd nodig om er over na te denken. Maar toen Mary weerl boos op me werd door iets kleins was ik er klaar mee. Ik had geen vrijheid, kon mezelf niet zijn, voelde me totaal niet comfortable en Marco was al zeker om weg te gaan en ik kon me niet voorstellen om daar zonder hem te zitten, dus bracht Donna ervan op de hoogte dat ik zeker was om daar weg te gaan: Woensdag, 25-01-2017, 7:23.

Daarna ging alles heel snel, Donna vertelde me dat ze de keus had tussen 3 hostfamily's en keek welke het beste bij me paste. Ik zou de maandag worden overgeplaatst, maar helaas moest er nog iets worden geregeld met formulieren. Nu werden we de woensdag overgeplaatst. Het vreemdste was dat onze hostfamily van niks wist. Ze hadden ons aangeraden het niet te zeggen, dus Marco en ik hielden onze mond.

Dinsdag, 31-01-2017

Ze hadden een smoes voor ons bedacht om het niet zo ongemakkelijk voor ons te maken. Vandaag zouden ze Mary bellen om te zeggen dat we te ver van school en onze vrienden woonden en daarom overgeplaatst gingen worden.

Na school vroeg Mary wat ik er van vond, om niet meteen met de deur en huis te vallen zei ik dat ik het niet zo goed wist. Ze zei dat ik met mijn ouders moest praten.

Bij het avondeten vroeg ze of ik het al wist, ik vertelde dat ik had besloten om te gaan. En dat was het moment dat de bom insloeg, vanaf dat moment was echt alles wat ik deed verkeerd en ik kreeg alleen nog maar boze blikken. Ik zei bijna niks meer, omdat ik dat gewoon niet meer durfde.

Mary vertelde me dat het allemaal mijn schuld was dat Marco weg ging, hij wilde nooit weg en moest nu naar een ander gezin door mij… Ze was zo boos op me. Ze haatte me nu echt. Ze vertelde me dat ik alleen maar aan mezelf had gedacht, en dat ik echt heel onrespectvol was om weg te gaan na alles wat ze hadden gedaan. De smoes had dus niet echt gewerkt voor mij.

Woensdag, 01-02-2017

De dag van de overplaatsing! Ik was vroeg uit 13:40, maar moest tot 15:50 wachten, want Phil en Mary hadden en dokters afspraak. Ik zat in een klein eettentje en kreeg ein-de-lijk alle info binnen van mijn nieuwe hostfamily (ik zou het maandag al horen te ontvangen). Het zag er super leuk uit! Dus toen kon ik al helemaal niet meer wachten tot de avond.

Om 7 uur zouden we worden opgehaald, de sfeer in huis was zo erg… Dus waagde ik me niet meer in de huiskamer en pakte de laatste dingetjes in. Ondertussen was Mary haar beste vriendin (die op bezoek was met al haar kinderen) aan het vertellen hoe erg ik was en hoe weinig respect ik had en dat Marco door mij ook weg ging. Ik waagde me daar dus echt niet meer.

Helaas pikte Donna ons pas rond half 10 op, omdat ze op een begrafenis was en dat was uitgelopen en verdwaald was geraakt met haar auto. Mary en Sarah knuffelde Marco, ik stak mijn hand uit, maar dat negeerde ze zelfs.. Toen ik eindelijk in de auto zat kon ik eindelijk ontspannen.. Ik ging hier weg en kwam hier nooit meer terug!! Donna vertelde in de auto dat Mary tegen haar had gezegd dat ik en nasty bitch was en dat ze mijn volgende hostfamily moest waarschuwen. En ze vertelde ook dat ze tien keer per dag door Mary werd gebeld, waarschijnlijk om te klagen over mij. Donna wil niks meer met haar te maken hebben en geen studenten meer van haar bij Mary, want dat had ze alweer aan Donna gevraagd: of er nog andere studenten waren.

Daarna kwam ik aan bij mijn nieuwe hostfamily! Het voelde meteen helemaal goed! De drie kinderen waren een klein beetje verlegen voor me, maar dat werd al snel beter. Nu ben ik hier alweer een paar dagen en het is echt zo veel beter!! Ik rende mijn kleinste hostbrother al achterna om hem de kieteldood te geven. En ze geven me zoveel meer vrijheid! Nu maak ik pas mee wat een echt exchange leven inhoudt J Ik ben zooo blij!! Ik deel mijn kamer met mijn Italiaanse gastzus, Chiara en dat is super gezellig!

De hostfamily bestaat uit: Una, Steven, Rhys (8), Tara (6), Finn (3), Chiara (17) en Coco (Hond)

Sorry voor de lange blog, maar er was ook zoveel gebeurd! En ik zie trouwens dat mijn welkom verhaal opeens niet meer online staat… Dat is raar.

Groetjes, Sanne!

Reacties

Reacties

JE Roest

Beste Sanne,

Spannend verhaal, zeg! Je maakt wat mee zo ver van huis. Ik snap dat je het eventjes wat 'druk' had en ik hoop dat je met de nieuwe start kan ontspannen en genieten. Groetjes!

Margaux

Het is zo vreemd! Ik hoop echt dat het beter nu gaat! Ik wens jou van je exchange in je nieuwe gastgezin te genieten :) ik ben blij dat je van gastgezin kon veranderen! En don't pay attention at them anymore.
Kuuuusjes

Dewi

Ik vind het erg vervelend voor je dat dit gebeurt is.. Maar heeel veel plezier bij je nieuwe hostfamily ????

JooP

Wat ben ik jaloers, maar ook wel fijn, het is zo lekker rustig in Hoogkarspel...ha,ha, ik heb gehoort dat je broertjes wel voor de nodige onrust zorgen. En ik heb nog niet te klagen over rust, vind het erg druk op dit moment op meerdere vlakken. Zoentje van JooP

Amy

Gelukkig is het nu een stuk beter <3

Lisa

Sanne ik vind het erg jammer dat bij je vorige gast gezin het zo rot was. Het is goed dat je daar weg bent gegaan en nu nog de komende maanden genieten xoxo Lies

Brem

Sanne, je verhaal heeft iets weg van een thriller! Je kunt een boek gaan schrijven, jak jak! Veel plezier met\bij je nieuwe gezin,xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!