Greetingssanne.reismee.nl

Galway & Dublin

Hoi hoi!

Afgelopen zaterdag ben ik naar Galway geweest en afgelopen maandag naar Dublin met school!

Galway Zaterdag 04-02-2017

Afgelopen zaterdag had ik een trip naar Galway met alle uitwisselingsstudenten! Het was mijn eerste trip met mijn mede uitwisselingsstudenten en ik had er super veel zin in! Ik weet dat eerder zei dat ik hem dat weekend zou hebben, maar wegens afzeggingen hadden we toen te weinig mensen, gelukkig nu weer genoeg.

De busreis was wel echt heel lang, we gingen via Dublin om alle uitwisselingsstudenten op te pikken. Om 7:30 verlieten we Virginia en rond 12 uur kwamen we aan in Galway! Maar dat was echt niet erg, in de bus leerde ik andere uitwisselingsstudenten kennen, iedereen deelde zijn eten en we speelden spelletjes zoals Uno. Ook zongen we keihard mee met allemaal oude liedjes die iedereen kende! Echt super leuk!!

Ik wist niet helemaal wat de bedoeling was, maar het bleek dat we gewoon zelf rond mochten lopen en om kwart voor 4 weer bij de bus klaar staan. Ik ging samen met wat vrienden en 2 uitwisselingsstudenten die ik nog niet zo goed kende, super leuk! We begonnen met het verkennen van het centrum. Het was er best rustig en ik had het iets groter verwacht. Het was er wel echt super mooi en er stonden heel wat straatmusicanten muziek te maken! 3 mannen maakten Ierse muziek dat is echt leuke muziek, het is zo vrolijk!!

Daarna besloten we door te lopen naar de zee, Galway ligt namelijk aan de rand van Ierland. Ik was blij dat ik warme kleren aanhad, want het waaide echt super hard daar! Het was echt een super mooi uitzicht!

We kregen een beetje honger dus besloten we iets te eten. Dat was nog een hele opgave.. Een paar hadden het idee om sushi te eten, andere pizza nog een ander wilde wel naar de subway. En mij maakte het niet echt uit. Toen liepen we heel wat rondjes in het centrum en besloten in een bakkerij te eten, die hadden echt van alles. Ook full irish breakfast en dat leek iedereen leuker dan pizza, sushi of subway, omdat dat traditioneel was. Helaas was er geen plek, pas na 20 minuten. Maar de meeste wilde en echt nu iets eten dus besloten we door te zoeken.

Uiteindelijk belanden we bij een mexicaans restaurant. Niet echt Iers nee ;). Ik koos voor een taco, met vegetarische vulling en een milde saus, heerlijk!!

Na het eten zei ik dat ik echt even een straat in wilde die ik had gezien, er was een markt bezig daar! We gingen er heen maar het viel helaas tegen... Het was heel klein en ik zag er helaas geen leuke dingen.

Na nog wat rond te hebben gelopen, besloten we om ergens op te warmen een kopje thee te drinken. We besloten om de straten buiten het centrum te verkennen voor ons kopje thee. We kwamen uit in een geweldig Café!! Het heette Secret garden en er hing echt een geweldige relaxte sfeer. Het was er heel knus, er waren hele lage tafels met zitzakken erbij en kussens op de grond. Dus zaten we daar met de hele groep. Ik koos om een of andere fruit sap met thee kruiden te nemen en dat was echt heerlijk, ook nam ik nog en rocky road, dat is chocoalde met een soort koek erin, echt super lekker!

Je kon in dat café dus ook gewoon spellen pakken om te spelen, twee van ons groepje daagden elkaar uit voor een schaakpotje. En ik besloot met een paar triominos te spelen. Ik won helaas niet ;). Daarna speelden we mens erger je niet! Echt super gezellig!

Het was daar zo gezellig en warm dat we er eigenlijk echt langer wilden blijven, maar uiteindelijk moesten we toch echt op weg naar de bus.

De terugreis was weer even gezellig. Ik raakte met een van die meisjes die ons later die dag had gejoind heel erg in gesprek, toen ik ontdekte dat ze ook een mega Harry Potter fan was!! We hebben meteen elkaars nummers uitgewisseld en zijn van plan een Harry Potter avond te houden! Ze woont in Ballyjamesduff dus ook niet eens zo erg ver.

De Galway trip was dus echt super geslaagd en ik kijk alweer uit naar de volgende trip: Cliffs of Mohar


Dublin Maandag 06-02-2017

Mijn eerste reis naar Dublin! Met de twee transision year klassen zouden we naar Dublin gaan,voor een geschiedenis trip, we hoefde niks bij te betalen dus dat was wel echt super fijn. We vertrokken vrij vroeg 7:30 net zoals de Galway trip. We moesten weer op school zijn voor 4 uur zodat we gewoon weer met de schoolbussen naar huis konden. Wat ik niet had verwacht is dat we gewoon onze schooluniformen aan moesten doen. Opzich wel handig dan kan je elkaar snel herkennen en raak je elkaar niet zo snel kwijt. ;) De busreis was niet zo gezellig als die naar Galway, maar zeker niet ongezellig!

Eenmaal in Dublin aangekomen gingen we naar twee kleine bussen voor een bustoer. Het was een geschiedenis trip over de 1916 rising. Dit is de strijd om vrijheid om een vrij land te zijn en niet bij Engeland te horen. Ierland is een heel jong land sinds 1916 hadden ze pas een eigen regering. Maar Engeland heeft Noord-Ierland niet willen afgeven. Ik vroeg me al een tijdje af hoe dat nou zat met Noord-Ierland,

Ik vond de bustoer echt super interessant en leuk, maar ja ik vind geschiedenis leuk, kreeg meer te horen over de geschiedenis van het land waar ik nu verblijf en ik zag een groot deel van Dublin! We mochten ook nog wat oude geweren vast houden die echt waren gebruikt.

Daarna gingen we naar een super grote begraafplaats, waar allemaal belangrijke mensen van de opstand liggen. Dit vond ik minder interessant. Dat kwam omdat het te veel info was die je dan echt niet opslaat en het bleef maar door en door gaan en intussen was ik aan het bevriezen, want het regende een beetje en het waaide super hard.

Daarna weer in de bus, maar we gingen niet meteen terug, eerst kregen we nog anderhalfuur de tijd om iets te eten en/of te shoppen in een super groot winkelcentrum. Er waren echt super leuke winkels, maar we aten eerst maar even iets in de Mac Donald's. Daarnq hebben we nog wat rond gekeken, maar uiteindelijk heb ik niks gekocht.

En toen weer de terugreis, hierin heb ik vooral muziek geluisterd en wat geslapen, ik was echt heel moe.

De trip naar Dublin was ook echt super leuk! En ik ga er zeker nog eens heen met wat vriendinnen, het is maar 15 euro om heen én terug te reizen. Dus dat valt echt heel erg mee!!

Ik spreek jullie later weer! En ik zit hier nu alweer een maand... De tijd gaat echt veel te snel voorbij :(

Groetjes, Sanne!

Reacties

Reacties

Dewi

Klinkt allemaal erg leuk sanne !!

Lies

Klinkt allemaal weer erg leuk! En leuk dat je nog een keer wilt gaan met vrienden en dat maar voor 15 euro. Nog heel veel plezier xoxo Lies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!