Greetingssanne.reismee.nl

Vakantieee!!

Hoi hoi allemaal!

Daar ben ik weer met een nieuw reisblog!

Graag zou ik even willen zeggen dat ik het echt super leuk vind dat jullie mijn verhalen lezen, familie, docenten, vrienden en kennissen!

Maar hier was het dus vakantie net als daar in Nederland (het noorden dan)! Mijn vakantie was natuurlijk wel anders dan in Nederland! Daar spring je gewoon op de fiets om naar een vriendin te fietsen, maar hier ligt alles super ver uit elkaar en dan heb ik wel een fiets, maar dan heb je ook nog al die heuvels...

De vakantie startte vrijdag al! Ik heb toen gewoon een lekker niks doen dagje gehad, soms ook echt heerlijk.

Zaterdag 18-02-2017

Met het vak minicompany bedenk je met een groepje een eigen product en investeer je geld om het te kunnen maken. Bedenk je designs hoe duur je het wilt verkopen en waar. Je zet dus een heel plan op. Mijn groepje had paardenhoeven wijstandaarden als product. (Omdat ik op de helft van het jaar bij mijn groepje kwam, was bijna het hele plan al gemaakt.)

Deze zaterdag ging ik met Megan, samen twee wijnstandaarden verven. We waren al snel klaar, maar het was super gezellig dus bleef ik er voor de rest van de dag! Ze vroeg of ik wilde paardrijden, het leek mij echt grappig om te proberen dus toen zat ik opeens op een paard! We hebben een heel stuk gelopen en dan hield zij het paard gewoon vast. En ik ben ook in galop gegaan, echt grappig!

De dag was super leuk geweest, maar op de terugweg gebeurde er iets heel stoms. Ik was naar haar toe gefietst (eerste keer fietsen in Ierland). En op de terugweg zat mijn mobiel, net als op de heenweg in mijn jaszak en luisterde ik naar muziek, maar zonder dat ik het wist had ik mijn zak dus niet gesloten… Dus fietste ik en toen opeens: Bam! Ik dacht meteen shit… Niet mijn mobiel. De muziek bleef spelen, maar het scherm deed helemaal niks meer.

Zondag 19-02-2017

Yey! Op deze zondag was ik met mijn hostfamily naar een mega groot shopping center geweest, kon ik meteen mijn mobiel laten bekijken.

Mijn mobiel kon ik voor 170 euro gemaakt worden.. Al drie jaar oud, dus besloot een nieuwe mobiel te kopen.

Ook kocht ik een Gum Shield (geen idee hoe je het schrijft). Voor de rugby, want ja jongens! Dat wordt mijn sport hier!! De Gum Shield zorgt ervoor dat je tanden niet uit je mond worden geslagen ;). Helaas duurt het seizoen niet meer zo lang, maar het is het nog wel de tijd waard. Ik kijk echt heel erg uit naar het proberen van de sport!

Verder ging ik samen met mijn hostmum nog wat kleren kijken.

Echt een geslaagde dag!

Maandag 20-02-2017

DUBLIN!!! Yessss! Ik had Dublin nog niet echt kunnen bekijken. Ik was er voor maandag al twee keer geweest. Wanneer ik aan kwam met het vliegtuig en met een geschiedenis schooltrip. Met de schooltrip had ik al veel gezien maar dat is toch anders ;). Nu ging er met twee vrienden heen! Een retour met de bus kost maar 14 euro, dus dat valt echt mee.

Wat me echt heel erg opviel is dat ze in Dublin allemaal vintage winkels en tweedehands winkels hebben. Ik weet niet wat die winkels hebben maar het trekt me altijd wel. En Emilia en Klara ook dus bezochten er echt super veel! Natuurlijk hebben we ook een heerlijk kopje koffie gedronken met een croissantje in een leuk cafeetje.

In de avond hadden we een crĂŞpe gekocht en bij de kade gezeten genietend van het uitzicht en speelde Klara haar eerste noten met haar net gekochte ukelele. Het was geweldig!

Woensdag 22-02-2017

In de avond ging ik naar de verjaardag van Judith. Daar maakten we meteen onze shirt klaar voor de mudrun waar we zaterdag aan wilde deelnemen. We wilden team shirts en hadden dus witte shirt en kleur poeder gekocht. Eerst moesten we touw binden om verschillende stukken van de shirts en daarna liet je ze lang weken ik het water. Ik koos om de mijne geel te doen, het is namelijk een korte mouwen t-shirt en geel is echt leuk voor de zomer. En ik vind geel echt een leuke kleur ;). De twee andere kleuren waren donker groen en rood. Ze kwamen er heel mooi uit! Allemaal witte ringen erop het is lastig uit te leggen ik voeg wel een paar foto’s toe :).

Verder was de avond ook echt super gezellig! We zijn met zijn alle nog een wandeling gaan maken en gezellig chocola gegeten op haar kamer :). En een taart gegeten natuurlijk.

Donderdag 23-02-2017

Vandaag ging ik samen met Klara en Emilia naar Cavan, een stad op een halfuurtje rijden met de bus. We wisten nog niet wat we gingen doen maar dat zouden we nog wel zien. Uiteindelijk hebben we een paar dingen voor Sint Patricks day gekocht (17 Maart). En zijn we een tweede hands winkel in geweest die bang waren dat er hun spullen werden getolen. Zij moesten de deur open doen om je binnen te laten en er hingen overal camera’s. Ik heb echt nooit gedacht dat je zo bezorgt zou zijn dat iemand je tweedehands spullen zou stelen.

We hebben lekker geluncht in een cafeetje. Ik had een Hawaiian Bagel besteld, het was echt superrrr lekker! En wat sinaasappel sap.

Zaterdag 25-02-2017

We zouden aan een mudrace meedoen, echt super leuk. Voordat ik erheen ging bezocht ik mijn work experience place, hier ga ik dan de eerste twee weken van mei werken ;). Ik ben er geweest en het klikte goed tussen de eigenares en mij en het leek me echt een super leuke plek om mijn work experience te doen! Het is een kennel voor honden, voor als mensen op vakantie gaan bijvoorbeeld. En een plek waar ze een totale verzorging kunnen krijgen, wassen, nagels knippen, haren knippen en nog meer. Ik zal waarschijnlijk een beetje helpen bij de verzorging maar vooral uitlaten en schoon maken denk ik. Er zullen op dat moment rond de 25 honden daar zitten, lekker druk dus!

Maar ik was dus helemaal klaar voor de mudrun! Wat bleek was dat het 30,- per persoon zou kosten… Wij dachten per team. Oeps. Uiteindelijk hebben we een rondje gelopen om de mudrun, maar baalden er alleen maar van dus besloten maar naar huis terug te gaan. 2 van onze vrienden hadden nog mee kunnen rennen met de kinderen mud run, voor 10,-. Ik kon dat niet doen omdat mijn hostmum dan een formulier had moeten ondertekenen maar die was toen al op haar weg terug. Uiteindelijk liep dat ook niet helemaal lekker want een van hen heeft astma, maar had haar pompje(weet niet hoe het heet..). Niet bij zich. En op een gegeven moment kwam er dus een ambulance… Maar alles liep goed af.

Zondag 26-02-2017

Mijn eerste echte officiële rugby training! Helaas, dit ging ook niet door. Het regende zo hard dat letterlijk het veld overstroomde. Het water liep in een stroming van het veld af. We besloten binnen opnames van een paar van de teams wedtrijden te bekijken. Dat was echt leerzaam, ik zag ook meteen hoe het team speelde.

Dit was mijn vakantie blog. Ik hoop dat het weer leuk was om te lezen! En sorry voor de late upload ik had een drukke week.

Deze zaterdag ben ik naar de Cliffs of Moher geweest! Was 12 uur rijden en in totaal ben ik daar 3 uur gweest, maar het was GE-WEL-DIG!! Zoooooo mooi! Dus daar schrijf ik zeker nog wat over!

Reacties onder andere blogs:

Gertruud Kruse

Leuk om te lezen Sanne, heel veel plezier. Helpt het bij het realiseren van 'gelijkheid' op school, zo'n uniform en 'abstinentie' van de telefoon?

Dat is precies waarom ze het doen! En daarom ook het verplichte uniform inderdaad zodat kinderen niet gepest kunnen worden, omdat ze geen merkkleding dragen. Of omdat ze een goedkope mobiel hebben.

Roest

Dear Sanne, You've barely scratched the surface! Ik hoop dat het wennen ervoor zorgt dat je ook de kleine ergernissen kan waarderen. Nu al zijn er plekjes die je bekender voorkomen dan een week geleden en waardoor je je al een beetje meer thuis voelt. Leg die plekjes vast (kan ook een stem, een geluid of een beeld zijn) want het worden je herinneringen. Het verbranden van alles is niet typisch Iers, voor zover ik weet, maar meer iets van het echte platte land. Wat verbrand is, is echt weg. Het kan ook iets Katholieks zijn. In een ver verleden hebben ze nog wel eens wat verbrand...

Ik ben er nu achter waarom ze alles verbranden. Omdat alles hier zoo ver van elkaar vandaan ligt is het ook veel duurder om je afval te laten ophalen. Vandaar dat de meeste mensen het zelf verbranden. En nu ben ik al helemaal gewend ;) En voel me helemaal thuis!

Brem

Sanne, je verhaal heeft iets weg van een thriller! Je kunt een boek gaan schrijven, jak jak! Veel plezier met\bij je nieuwe gezin,xxx

Haha, inderdaad! Gelukkig is mijn leven hier nu meer gewoon een super leuk boek in plaats van een thriller ;)

Dankjulliewel voor alle leuke reacties op mijn blogs! Echt te gek!

Ik “spreek” jullie binnekort weer :).

Groetjes uit Ierland, Sanne x

Reacties

Reacties

Dewi

Super leuk om te lezen sanne. Ik ben ook erg blij dat alles nu zo gaat !! Heel veel plezier xx dewi

Amy

Ik vind het echt leuk om je blogs te lezen!!!! Je schrijft alles ook heel leuk! Ben benieuwd naar de volgende ;)
XxAmy

Wessel en Stan

Leuk om te lezen, Sanne!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!